PCT Dag 18 – Zero in Big Bear Lake

Vandrat 0 miles/0 km – Zero day!

Vaknade i mitt rum på Knights Inn. Såg att jag hade myror i sängen. Jag måste byta hotell! Läste på lite om alternativ. Jag hade igår varit för kall för att göra det. Läste på i asthecrowsflies.org dokumentet som jag sparat i min dropbox. Vintage Inn ska vara ett bra och ”hiker friendly” hotell. Så jag bestämde mig för att gå dit för att kolla om det fanns ledigt rum.

Åt frukost på Teddy Bear, hash browns, ägg, pannkaka, juice och kaffe. Träffade Reed från San José där. Honom har jag träffat både i Julian och Idyllwild tidigare. Så det var kul att prata en stund.

Breakfast at Teddy Bear

Gick sedan till Vintage Inn. Där en trevlig receptionist skrev in mig och jag fick ett fint rum för $54. Hon informerade också om att kl 10 så kör dom till supermarket Vons 3 km bort, om jag behöver handla. Då kl var 9:40 så gick jag till mitt rum och lämnade tvättpåsen där. Tvätten fick vänta tills senare.

Utsikt från parkering Vons

Fick skjuts av Damond till Vons tillsammans med Goose och Adam, som jag första gången träffade uppe på San Jacinto peak. Handlade mitt resupply där och fick skjuts tillbaka av Damond kl 11:30

Gick sedan till tvättomaten och satte igång en maskin med kläder. Därefter gick jag till Big Bear Hostel för att hämta min låda som jag skickat dit från Idyllwild. Träffade Tim och Richard där. Gick tillbaka till Tvättomaten och torkade mina kläder. Därefter till Vintage Inn och lämnade låda och kläder. Tog mig sedan till Knights Inn för att hämta min rygga och checka ut. Kändes väldigt skönt att lämna det stället.

Gick till Vintage Inn. Fixade med mina saker. Torkade tältet. Uppdaterade på Internet. Vilade.

Gick sedan på kvällen ut för att äta middag. Åt två middagar. Först pizza och öl på Saucy Mamas och därefter pasta och öl på Oakside. Tog sedan en öl på Big Bear Brewing Company

Pizza&beer
Pasta&beer

Hem till hotellet skjuts ut till PCT är bolade med Damond kl 8:00 imorgon. Gjorde iordning och förpackade all mat. Packade ryggsäcken så att allt är klart för att sticka iväg på morgonen.

13 kommentarer

1. Vi var i dessa trakter när vi åkte från Palm Springs…jäkligt trrevligt ställe och vi stannade och åt. Det roliga var att min dotter kände igen ditt ”myrhotell”. Hon skrek till när vi åkte förbi med bilen och hon såg hotellet ”Det är där din polare bodde med alla myror”…

Familjen de är med och tittar på filmerna med dig. Du är stor filmstjärna. De anser dock att jag är dum i huvudet för att jag skall vandra 2022….;-)

Gillad av 1 person

1. Jo jag känner det också, men sitter som ansvarig för Coops största IT-projekt genom tiderna. Kan inte bara lämna det. Blir perfekt timing 2022…samma år som jag fyller 60. Har redan börjat
        förbereda omgivning på att jag checkar ut våren 2022.

2. Jag lämnade över alla mina projekt till andra. Blir nog svårt att komma tillbaka😜. Många får en post-hike depression. När jag fick denna vandring på hjärnan förra hösten, så gick jag inte att stoppa. Var tvungen att göra den direkt

Gilla

2. haha. Precis som jag är i just nu. MIn sambo och mina barn skakar bara på huvudet och anser att jag är helt galen. Allt jag gör handlar om utrustning och planering. Har köpt en del prylar när jag var i US för att testa, men är helt klar med vilka prylar jag skall ha från tält till liggunderlag mm. Det enda jag tvekar på är kläderna och hur mycket som verkligen behövs….men det får jag svar på när du är tillbaks.

Jo. Jag hade nog kanske inte tänkt jobba så många år till. Har en hyfsad finansiell situation för tt kunna gå i pension tidigare utan att tappa så mycket. …sedan är det en stor fördel att min sambo Gunilla jobbar på SAS…vilket gör att jag kan flyga standby …och billigt. Det är därför jag kan dra till staterna hyfsat ofta. Skall till SF i maj och vara volontär på PGA mästersksapen i golf…samma som jag var i år ute på Long Island. Då kommer jag att testa ULA ryggsäcken. Finns 2 firmor i närheten som har dessa.

Jo jag kan tänka mig det…att efter 6 månader bortkopplad från allt att gå tillbaks att jobba. Jag tycker det är jobbigt efter 2 veckor i sandaler och shorts att dyka upp på jobbet i skjorta och se ”allvarlig ut….”…;-)

Kör på nu…wherever you are?

Gillad av 1 person

1. Är i mitt tält i en park i staden Etna som är mycket ”Hiker friendly”. Här finns det t.om wi-fi i parken. Kl är 4:43 på morgonen. Idag blir det god frukost sedan inhandla mat för 2,5 dagars vandring till nästa stad/by.

Gilla

2. Jag har beställt en ny sovsäck eller en quilt som det heter. Detta för att pressa ner min vikt ytterligare. Vill ha väldigt lätt rygga nu när jag ska göra många miles i Oregon

3. Jag kommer också ta quilt. Känns mer som min grej, men jag kommer att behöva betydligt tjockare liggunderlag är vad du har. Är sugen på Nemo Hornet som tält. Tycker det ser riktigt bra ut och jag vill gärna ha 2 lagers tält. Vi får se vad vikten hamnar på mot slutet. I övrigt kommer jag ha minimalt med prylar, men är fortfarande sugen på en ”riktig kamera”. Vi får se vad det blir när det är dags.

När jag började kolla på detta och började läsa alla artiklar på nätet och kollat Youtube så fick man en hel del ideer….som jag efter ett tag helt har tagit bort….så som sandaler att ha som utbyte, badbyxor, massor av kläder osv. Det är helt borta nu och jag inser att ju mer man tar med sig …desto mer att släpa på. och med tanke på vad vatten och mat väger känns det som att det gäller att spara på allt annat.

Gillad av 1 person

1. Funderade länge på tält och var inne på ett tvålagers, men bestämde mig tillslut för ett Zpacks duplex pga vikten. Det är superlätt och använder mina stavar som tältpinnar. Ångrar inte att jag valde det tältet.